Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 15 

 im. Księdza Kardynała Karola Wojtyły w Krakowie

Slide background

Najnowszy numer gazetki szkolnej

Najnowszy numer gazetki szkolnej "Nasz czas". Zapraszamy do lektury!

Kliknij!

Nasz czas

 

Szkolny konkurs na najładniejszą zakładkę do książki w języku hiszpańskim.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie. Gratulujemy kreatywności i pomysłowości. Z przyjemnością ogłaszamy wyniki.

WYNIKI:

KATEGORIA KLASY 1-3

I MIEJSCE- Katarzyna O. 3b

II MIEJSCE- Olaf F. 3a

III MIEJSCE- Ida D. 1a

WYRÓŻNIENIE:

-Borys S. 3a

-Zuzanna Rz. 2a

KATEGORIA KLASY 4-7

I MIEJSCE- Mateusz L. 4b

II MIEJSCE- Karol W. 7a

III MIEJSCE- Yulia R. 5c

WYRÓŻNIENIE:

Zofia W. 5b

Aleksander C. 4b

Barbara Piekarska

Konkurshisz

Szkolny konkurs Eko-instrumenty muzyczne.

Z okazji Światowego Dnia Ziemi, który obchodziliśmy 22 kwietnia zorganizowano szkolny konkurs ekologiczny na wykonanie najciekawszego instrumentu muzycznego z odpadów. Celem konkursu było rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie i rozwój wyobraźni twórczej uczniów, zwiększanie świadomości osobistego wpływu człowieka na środowisko, promowanie idei segregacji odpadów, pogłębienie wiedzy na temat instrumentów muzycznych oraz stworzenie uczniom możliwości prezentacji własnych dokonań twórczych.
Konkurs skierowany był do wszystkich uczniów naszej szkoły. Podzielono go na dwie kategorie: klasy 1-3 oraz klasy 4-7. Tematyka prac dotyczyła recyklingu czyli ponownego wykorzystania materiałów odpadowych w celu stworzenia ekologicznego instrumentu muzycznego z surowców wtórnych, m.in. takich jak: rolki po papierze, butelki, zakrętki plastikowe, pojemniki po jogurtach, pojemniki po płynach do prania, sznurek, gumki recepturki, makulatura, folia, puszki, opakowania i inne surowce wtórne. Co ważne, każdy instrument musiał wydobywać z siebie dźwięk. Uczniowie, którzy wzięli udział w konkursie i wykonali eko-instrument wykazali się niesamowitą pomysłowością. Wszystkie dostarczone prace zachwyciły komisję. Wytypowano następująco:

KATEGORIA: klasy 1-3
I miejsce - Adam K. kl.2B
II miejsce - Zuzanna Rz. kl.2A
II miejsce - Matylda K. kl.3A
III miejsce - Franciszek G. kl.2A
WYRÓŻNIENIE:
Borys T. kl.2B
Natalia K. kl.2A
Michał K. kl.1A
Zofia Ś. kl.1A
Helena M. kl.1A
Antoni B. kl.2A

KATEGORIA: klasy 4-7
I miejsce - Adam N. kl.6A
II miejsce - Stanisław M. kl.4A
III miejsce - Róża W. kl.5A

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy za udział i gratulujemy kreatywności.

Marcelina Zajdel Gumiela

Instrumenty

Doświadczenia z wodą

Filtrowanie wody jest jednym z najważniejszych procesów, który może pomóc nam uzyskać czystą wodę. Uczniowie klasy 2a podczas doświadczenia klasowego na temat filtracji wody mieli okazję zobaczyć, jak działa proces oczyszczania wody z zanieczyszczeń. Przygotowali zestaw potrzebnych przedmiotów i materiałów: pięć jednorazowych kubeczków z podziurkowanym dnem, filtr do kawy, watę, piasek, żwir, kamyki, ziemię ogrodową, kurz, suche liście, 2 słoiki - jeden zapełniony wodą. Następnie przygotowali „urządzenia filtrujące” w kubeczkach, które układali jeden na drugim. Na początku na pusty słoik nałożyli kubek z filtrem, do niego kubek z watą, następnie kolejno kubek z piaskiem, żwirem i kamieniami, które posłużyły jako warstwy filtrujące zmiękczające wodę. Kolejnym krokiem było przygotowanie w drugim słoiku wody wymieszanej z ziemią ogrodową i suchymi liśćmi, którą uczniowie powoli przelewali przez wcześniej powstałe filtrujące urządzenie. Każdy z ogromnym zdumieniem obserwował na jakiej zasadzie działają warstwy filtrujące, które zatrzymują coraz drobniejsze zanieczyszczenia. Po zakończeniu filtracji, porównaliśmy wyniki - jak bardzo czysta jest woda po przefiltrowaniu, w porównaniu do początkowej próbki zanieczyszczonej wody oraz rozmawialiśmy o znaczeniu czystej wody dla zdrowia i środowiska. Dzięki temu doświadczeniu uczniowie zauważyli, jakie elementy są niezbędne do skutecznej filtracji wody oraz jak ważne jest dbanie o jakość wody, którą spożywamy na co dzień. Była to również ciekawa lekcja na temat ochrony środowiska i świadomości ekologicznej.

Lidia Czerwińska

Doświadczenia

Zajęcia integracyjne

Zajęcia integracyjne to doskonała forma pracy grupowej, która ma na celu rozwijanie kompetencji społecznych i umiejętności interpersonalnych u dzieci. Integracja jest niezwykle istotna, ponieważ umożliwia uczniom lepsze zrozumienie siebie i innych, współpracę z kolegami oraz budowanie relacji z rówieśnikami. Zajęcia integracyjne mogą obejmować różnorodne formy, takie jak gry i zabawy, prace plastyczne, warsztaty teatralne czy wspólne projekty. Podczas takich zajęć uczniowie mają okazję do wspólnego działania, komunikacji, wymiany doświadczeń, samodyscypliny rozwijania wyobraźni i kreatywności oraz budowania zaufania i radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Poprzez wspólne działanie uczniowie uczą się szacunku do innych oraz otwartości na różnorodność. We wtorek 16 kwietnia uczniowie klasy 2a uczestniczyli w zajęciach integracyjnych prowadzonych przez szkolnego psychologa panią Zaruhi Shahinyan, podczas których uczyli się empatii, współpracy, komunikacji oraz rozwiązywania konfliktów. Na początku zajęć, które przygotowała pani Zara zostały omówione zasady współpracy, cel i plan zajęć. Omówienie tych kwestii pomogło uczniom stworzyć odpowiednią atmosferę współpracy, zrozumienia i zaufania, co pozytywnie wpłynęło na przebieg całych zajęć oraz relacje między nimi. Klasa została podzielona na cztery, czteroosobowe zespoły. Każdy zespół otrzymał jednakową liczbę zabawek (postać- bohater, pojazd, zwierzątko, okulary słoneczne, harmonijkę). Zadaniem grupy było wymyślenie (do wyboru przez grupę) opowiadania, historyjki obrazkowej, komiksu lub scenariusza teatralnego, w którym wezmą udział wszystkie zabawki przydzielone dla grupy.
Na koniec zajęć każda grupa miała czas na zaprezentowanie swojej pracy. Po prezentacji wspólnie omówiliśmy na czym polega współpraca w grupie, w jaki sposób poprzez swoje charaktery i temperamenty nieświadomie każdy z nich przydzielił sobie w zespole swoją rolę i zadanie, zauważył swoje mocne i słabe strony. Uczniowie poznali rolę lidera zespołu, kreatora, realizatora i specjalisty, czyli osoby dzięki którym uzyskuje się efektywną współpracę i realizację celów. Każda z tych osób wnosi do zespołu swoje unikalne umiejętności i perspektywę, co przyczynia się do osiągnięcia sukcesu. Zwrócono również uwagę, że wśród nich byli także bierni obserwatorzy, osoby dominujące, wycofane oraz osoby asertywne. Integracja klasy nie jest czynnością jednorazową, nie jest dana raz na zawsze. Nie może być nawet kilkoma lekcjami wychowawczymi polegającymi na wzajemnym poznaniu się uczniów. To długi, czasem żmudny i wymagający modyfikacji proces, w którym najważniejszą rolę odgrywa klasa wraz z wychowawcą. Korzyści płynące z wczesnego prowadzenia zajęć integracyjnych wśród uczniów przekładają się na lepszy rozwój inteligencji emocjonalnej i kompetencji miękkich w dorosłym życiu.

Lidia Czerwińska

Zajęcia integracyjne

 

 

Konkurs recytatorski

Z przyjemnością informujemy, że uczeń naszej szkoły Aleksander C. z klasy 4b zajął III miejscew VII Konkursie Recytatorskim Poezji Polskiej „Od Kochanowskiego do Moczulskiego”. Aleksander zaprezentował balladę Adama Mickiewicza „Pani Twardowska”. Konkurs odbył się w Młodzieżowym Domu Kultury „Dom Harcerza”.

Serdecznie gratulujemy !

                                                                                                                                                                           Aleksandra Mazur

konkurs recytatorski

Pudełko na każdą okazję - warsztaty klasy 6b

17 kwietnia uczniowie klasy 6b wzięli udział w warsztatach  stolarskich organizowanych przez pracownię FabLab Małopolska. Najpierw za pomocą kleju połączyli elementy wycięte ze sklejki, tworząc „pudełko na każdą okazję”. Następnie każdy uczeń miał okazję wykazać się kreatywnością, zdobiąc pudełko według własnego pomysłu przy wykorzystaniu dostępnych materiałów: farby, muliny, pisaków, elementów sklejki. Uczniowie wykazali się ogromną precyzją, cierpliwością i pomysłowością. Każde pudełko było inne, piękne i wyjątkowe, bo od samego początku zrobione własnoręcznie. Zapraszamy do galerii zdjęć, aby przekonać się jak bardzo to niezwykłe miejsce, rozbudziło kreatywność uczniów!

                                                                                                                                                                       Katarzyna Woś

GALERIA

Bez tytułu

Witamy!

Naszą misją jest kształcenie i wychowanie Uczniów poprzez pozytywne wzmacnianie każdego w jego możliwościach.

 Wychowankom uświadamiamy ich wyjątkowość, podążamy za nimi i pomagamy w odkrywaniu samego siebie.

Tak, aby absolwent naszej szkoły w dorosłości powiedział: jestem szczęśliwym człowiekiem.

Dyrekcja, Grono Pedagogiczne i Pracownicy.

catering2024 2025

 Gazetka
szkola z bajką logo

librus_2.jpg

60 214446

facebook 1621365763082 6800500905560889721Global Classroom Pair Share project 2023

 szkola z klasa

 

wirtualna sieć

 

poza szkolnymi

BANER

 Szkolna procedura 

"Covid-19"

 Deklaracja dostępności
MS KOCP

 Projekt "Bajkowe Spotkania"

BAJKOWE SPOTKANIA  

nowe_logo_oke_L.png

bip

 epuap strona

   krk logo

 

logo kuratorium1

 

rodo

 kaligrafia

 

kaligrafia slajd