Podziękowanie dla Dzieci Komunijnych.

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 15
im. Księdza Kardynała Karola Wojtyły w Krakowie

Z ogromną przyjemnością zawiadamiamy, że pięcioro naszych uczniów zakwalifikowało się do drugiego etapu konkursu matematycznego Puchacz Piotr organizowanego przez Mathriders. Teraz trzymamy kciuki, żeby nasi matematycy dostali się do finału, który odbędzie się w Warszawie.
I miejsce - ex aequo - Maksymilian W. z kl. VIII a oraz Milena Nycz z kl. VII b
II miejsce - Hanna Sz. z kl. VII b
III miejsce - Amelia D. z kl. VI a
Wyróżnienie – Olaf F. z kl. IV a.
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Aleksandra Mazur, Katarzyna Woś - koordynatorki konkursu
15 kwietnia uczniowie klasy 1a i 1b spotkali się w bibliotece szkolnej, która stała się WYPOŻYCZALNIĄ SKRZYDEŁ. W towarzystwie bohaterek książek, w które wcieliły się starsze koleżanki, wysłuchali historii o magii czytania. Rozmawiali o książkach, które mogą dodawać skrzydeł i zabierać w piękne krainy pełne przygód. Uczniowie otrzymali Wyprawkę Czytelniczą (w ramach kampanii społecznej Instytutu Książki – „Mała książka – wielki człowiek”), w skład której wchodzi książka Justyny Bednarek „Wnuczka antykwariusza” z ilustracjami Emilii Dziubak oraz broszura skierowana do rodziców. Przygotowania do spotkania odbywały się w ramach naszego szkolnego projektu „Szkoła z bajką”. Podczas spotkania towarzyszyła nam również książka „Wypożyczalnia skrzydeł” Iwony Pietrzak-Płachty. Dodatkowo uczennice klasy 6b wykonały własnoręcznie dla naszych pierwszoklasistów zakładki do książek z cytatem z książki Pani Iwony. Życzymy wszystkim pierwszoklasistom, aby rozwijali swe zainteresowania czytelnicze, a dobre książki ich uskrzydlały.
Roksana Kociołek-Kaszyńska, Anna Kuglarz
W ostatnim czasie klasa 3a czytała i omawiała lekturę „Afryka Kazika” Łukasza Wierzbickiego. Na kilka dni przenieśliśmy się w niesamowitą podróż po Afryce. Rozmawialiśmy o przygodach bohatera książki Kazimierza Nowaka, który przemierzył kontynent afrykański na rowerze. Książka ta, oparta na prawdziwych wydarzeniach, przenosi czytelnika w świat pełen egzotyki, dzikiej przyrody, niebezpieczeństw i niesamowitych spotkań z miejscowymi mieszkańcami. Uczniowie próbowali swoich sił w dziennikarstwie przygotowując i przeprowadzając wywiad z Kazikiem, uczyli się śpiewać kongijską piosenkę „Banaha”, tworzyli afrykańskie maski i kolorowe lapbooki. Nasza koleżanka z klasy opowiedziała nam jak wygląda życie, kultura i obyczaje w Nigerii, pokazała tamtejsze stroje i poczęstowała własnoręcznie zrobionymi ciasteczkami „chin chin” czyt. czin czin – które są nigeryjskim przysmakiem.
Przepis na ciasteczka „Chin chin”
Składniki:
1 cytryna
350 g mąki
130 g masła
1 jajko
6 łyżek cukru
120 ml mleka
1 szczypta gałki muszkatołowej
1 szczypta soli
Olej do smażenia
Mąka do posypywania
Przygotowanie:
Cytrynę umyć w gorącej wodzie, osuszyć, zetrzeć skórkę. Mąkę wymieszać z masłem, skórką cytrynową, 3 łyżkami cukru, mlekiem, gałką muszkatołową i solą. Wyrobić gładkie ciasto i rozwałkować na grubość 0,5 cm na posypanej mąką stolnicy. Ciasto pokroić na paski szer. 2 cm, a następnie w prostokąty dł. 8 cm. Każdy prostokąt ciasta skręcić 2-3 razy, odłożyć na 15 minut do wyschnięcia. Olej rozgrzać w głębokim garnku lub frytkownicy do 170°C. Kawałki skręconego ciasta smażyć partiami w rozgrzanym tłuszczu na złotobrązowo, wyjmować łyżką cedzakową i odsączyć na papierze kuchennym. Chin Chin wymieszać w misce z 3 łyżkami cukru. Smacznego!
Marcelina Zajdel-Gumiela
W naszej szkole odbyła się uroczysta akademia poświęcona ważnym wydarzeniom przypadającym na początek maja. Uczniowie z wychowawcami przygotowali występy artystyczne upamiętniające Święto Pracy, Dzień Flagi oraz Święto Konstytucji 3 Maja. Podczas akademii odśpiewano hymn narodowy, a dekoracje sali nawiązywały do symboli narodowych Polski. Występy uczniów przypomniały o znaczeniu wolności, patriotyzmu i historii naszej ojczyzny. Akademia była okazją do wspólnego świętowania i refleksji nad wartościami ważnymi dla każdego Polaka.
Naszą misją jest kształcenie i wychowanie Uczniów poprzez pozytywne wzmacnianie każdego w jego możliwościach.
Wychowankom uświadamiamy ich wyjątkowość, podążamy za nimi i pomagamy w odkrywaniu samego siebie.
Tak, aby absolwent naszej szkoły w dorosłości powiedział: jestem szczęśliwym człowiekiem.
Dyrekcja, Grono Pedagogiczne i Pracownicy.

