There was a problem loading image 'images/GALERIE/samorzad_uczniowski/Samorząd_Uczniowski.png'
There was a problem loading image 'images/GALERIE/samorzad_uczniowski/Samorząd_Uczniowski.png'
Rok szkolny 2021/2022
Samorząd Uczniowski
to ważny organ szkoły, który daje uczniom realną możliwość uczestniczenia w jej życiu i wpływ na jej funkcjonowanie. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie, a Rada Uczniowska ich reprezentuje. Samorząd w naszej szkole jest bardzo aktywny. Uczniowie angażują się w życie szkoły i mają wiele ciekawych pomysłów. Chętnie organizują uroczystości i akcje szkolne oraz biorą w nich udział. Są otwarci na innych ludzi – uczestniczą w akcjach charytatywnych, których często są pomysłodawcami. Łączą przyjemne z pożytecznym.
Plan pracy samorządu powstaje przy współpracy z uczniami naszej szkoły. Są w nim uwzględnione ich propozycje. Zakres działalności samorządu jest szeroki. Integruje społeczność szkolną podczas uroczystości szkolnych, konkursów, akcji pomocy na rzecz zwierząt, chorego kolegi/koleżanki.
Samorząd Uczniowski:
Przewodnicząca: Beniamin S., 5b
Zastępca: Katarzyna R., 6a
Rada Uczniowska:
Klasa 1a: Ugochi O.
Klasa 1b: Lena N.
Klasa 1c: Adam P.
Klasa 2a: Laura D.
Klasa 2b: Adam L.
Klasa 3a: Hanna M., Stanisław M.
Klasa 3b: Natalia P., Szymon K., Mikołaj M.
Klasa 4a: Filip K., Zofia B., Szymon Ł.
Klasa 4b: Piotr G., Piotr O., Fryderyk B.
Klasa 4c: Kamil J., Maksym M., Julia N.
Klasa 5a: Karolina U., Helena K., Patryk T.
Klasa 5b: Joachim D., Ilia Kotko.
Klasa 6a: Paweł P., Justyna K.
Klasa 8a: Anna W., Malwina N., Michał P.
Opiekun:
mgr Agnieszka Hajduga, lic. Jakub Plesnar
Cele i założenia „Samorządu Uczniowskiego”
Cel główny: Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I- VIII.
Cele szczegółowe:
• reprezentowanie ogółu uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 15 w Krakowie;
• kształtowanie umiejętności zespołowego współdziałania uczniów;
• stwarzanie warunków do aktywności, samooceny i samokontroli;
• podejmowanie inicjatyw zmierzających do podniesienia jakości pracy szkoły;
• uczenie samorządności na terenie szkoły i poza nią;
• wdrażanie do odpowiedzialności moralnej, poszanowania odrębności przekonań, tolerancji;
• zagwarantowanie uczniom przestrzegania praw ucznia wynikających ze Statutu Szkoły oraz innych aktów prawnych (Konwencja Praw Dziecka);
• kształcenie modelu ucznia aktywnego, umiejętnie współpracującego w zespole;
• realizowanie zadań związanych z edukacją społeczną, regionalną, zdrowotną i ekologiczną.
Założenia:
• pobudzanie i aktywizowanie różnych form aktywności uczniów na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoł;
• rozwijanie uzdolnień i zainteresowań uczniów;
• wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych, takich jak: dobro, prawda, piękno;
• zachęcanie i angażowanie uczniów do wykonywania prac na rzecz klasy, szkoły, środowiska;
• dbanie o ład i porządek w szkole i poza nią;
• współudział w organizacji imprez szkolnych i międzyszkolnych;
• prowadzenie tablicy informacyjnej Samorządu Uczniowskiego;
• sporządzanie gazetek okolicznościowych;
• organizacja i udział w akcjach charytatywnych;
• organizacja konkursów;
• współpraca z wolontariatem szkolnym.
Formy realizacji:
• bieżąca aktualizacja tablicy informacyjnej;
• organizowanie akcji charytatywnych;
• współpraca z wyżej wymienionymi instytucjami;
• zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów.
Metody pracy:
• rozmowa, dyskusja, pogadanka;
• metoda praktycznego działania;
• metoda wpływu osobistego, sytuacyjnego, społecznego;
• metoda ekspresji twórczej.
Plan pracy
Wrzesień:
1. Powitanie szkoły - uroczysty apel przygotowany przez S.U.
2. Wybór przedstawicieli uczniów do S.U.
Październik:
1. Spotkanie organizacyjne – ustalenie planu pracy S.U. na bieżący rok szkolny.
2. Aktualizacja informacji na tablicy S.U.
Listopad:
1. Święto Niepodległości.
2. Dekoracja tablicy SU.
Grudzień:
1. Akcja dla zwierzaka.
2. Dekoracja tablicy SU.
Styczeń:
1. Spotkanie podsumowujące I semestr.
2. Dekoracja tablicy SU.
Luty:
1. Poczta Walentynkowa.
2. Dekoracja tablicy SU
Marzec:
1. Dzień Kobiet.
2. Dekoracja tablicy SU.
Kwiecień:
1.”Nasza planeta – nasza Ziemia”– wystawa prac plastycznych z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi (tablica Małego Samorządu).
Maj:
1. Obchody świąt pierwszomajowych.
2. Dekoracja tablicy SU.
Czerwiec:
1. Spotkanie podsumowujące pracę S.U. w bieżącym roku szkolnym.
2. Idziemy na wakacje.
Plan Samorządu Uczniowskiego może być modyfikowany zgodnie z potrzebami uczniów i szkoły.
Rok szkolny 2021/2022
Samorząd Uczniowski
to ważny organ szkoły, który daje uczniom realną możliwość uczestniczenia w jej życiu i wpływ na jej funkcjonowanie. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie, a Rada Uczniowska ich reprezentuje. Samorząd w naszej szkole jest bardzo aktywny. Uczniowie angażują się w życie szkoły i mają wiele ciekawych pomysłów. Chętnie organizują uroczystości i akcje szkolne oraz biorą w nich udział. Są otwarci na innych ludzi – uczestniczą w akcjach charytatywnych, których często są pomysłodawcami. Łączą przyjemne z pożytecznym.
Plan pracy samorządu powstaje przy współpracy z uczniami naszej szkoły. Są w nim uwzględnione ich propozycje. Zakres działalności samorządu jest szeroki. Integruje społeczność szkolną podczas uroczystości szkolnych, konkursów, akcji pomocy na rzecz zwierząt, chorego kolegi/koleżanki.
Samorząd Uczniowski:
Przewodnicząca: Anna W. 7a
Zastępca: Malwina N. 7a
Sekretarz: Kacper W. 7a
Rada Uczniowska:
1a - Nikol H., Aleksander S.
1b - Emilia K., Adam L.
2a - Hanna M., Wojtek K., Dawid N.
2b - Szymon K., Natalia P., Aleksander C.
3a - Ewa L., Zofia B.
3b - Laura Cz., Wojtek Ś., Jakub G.
3c - Magdalena M., Natalia G., Kamil J.
4a - Karolina U., Dawid I.
4b - Anna N., Zofia K.
5a - Katarzyna R., Paweł P.
7a- Anna W., Malwina N., Kacper W., Michał P.
Opiekun:
mgr Agnieszka Hajduga, lic. Jakub Plesnar
Cele i założenia „Samorządu Uczniowskiego”
Cel główny: Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I- III.
Cele szczegółowe:
• reprezentowanie ogółu uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 15 w Krakowie;
• kształtowanie umiejętności zespołowego współdziałania uczniów;
• stwarzanie warunków do aktywności, samooceny i samokontroli;
• podejmowanie inicjatyw zmierzających do podniesienia jakości pracy szkoły;
• uczenie samorządności na terenie szkoły i poza nią;
• wdrażanie do odpowiedzialności moralnej, poszanowania odrębności przekonań, tolerancji;
• zagwarantowanie uczniom przestrzegania praw ucznia wynikających ze Statutu Szkoły oraz innych aktów prawnych (Konwencja Praw Dziecka);
• kształcenie modelu ucznia aktywnego, umiejętnie współpracującego w zespole;
• realizowanie zadań związanych z edukacją społeczną, regionalną, zdrowotną i ekologiczną.
Założenia:
• pobudzanie i aktywizowanie różnych form aktywności uczniów na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoł;
• rozwijanie uzdolnień i zainteresowań uczniów;
• wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych, takich jak: dobro, prawda, piękno;
• zachęcanie i angażowanie uczniów do wykonywania prac na rzecz klasy, szkoły, środowiska;
• dbanie o ład i porządek w szkole i poza nią;
• współudział w organizacji imprez szkolnych i międzyszkolnych;
• prowadzenie tablicy informacyjnej Samorządu Uczniowskiego;
• sporządzanie gazetek okolicznościowych;
• organizacja i udział w akcjach charytatywnych;
• organizacja konkursów;
• współpraca z wolontariatem szkolnym.
Formy realizacji:
• bieżąca aktualizacja tablicy informacyjnej;
• organizowanie akcji charytatywnych;
• współpraca z wyżej wymienionymi instytucjami;
• zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów.
Metody pracy:
• rozmowa, dyskusja, pogadanka;
• metoda praktycznego działania;
• metoda wpływu osobistego, sytuacyjnego, społecznego;
• metoda ekspresji twórczej.
Plan pracy
Wrzesień:
1. Powitanie szkoły - uroczysty apel przygotowany przez S.U.
2. Wybór przedstawicieli uczniów do S.U.
Październik:
1. Spotkanie organizacyjne – ustalenie planu pracy S.U. na bieżący rok szkolny.
2. Aktualizacja informacji na tablicy S.U.
Listopad:
1. Święto Niepodległości.
2. Dekoracja tablicy SU.
Grudzień:
1. Akcja dla zwierzaka.
2. Dekoracja tablicy SU.
Styczeń:
1. Spotkanie podsumowujące I semestr.
2. Dekoracja tablicy SU.
Luty:
1. Poczta Walentynkowa.
2. Dekoracja tablicy SU
Marzec:
1. Dzień Kobiet.
2. Dekoracja tablicy SU.
Kwiecień:
1.”Nasza planeta – nasza Ziemia”– wystawa prac plastycznych z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi (tablica Małego Samorządu).
Maj:
1. Obchody świąt pierwszomajowych.
2. Dekoracja tablicy SU.
Czerwiec:
1. Spotkanie podsumowujące pracę S.U. w bieżącym roku szkolnym.
2. Idziemy na wakacje.
Plan Samorządu Uczniowskiego może być modyfikowany zgodnie z potrzebami uczniów i szkoły.
Rok szkolny 2020/2021
Samorząd Uczniowski
to ważny organ szkoły, który daje uczniom realną możliwość uczestniczenia w jej życiu i wpływ na jej funkcjonowanie. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie, a Rada Uczniowska ich reprezentuje. Samorząd w naszej szkole jest bardzo aktywny. Uczniowie angażują się w życie szkoły i mają wiele ciekawych pomysłów. Chętnie organizują uroczystości i akcje szkolne oraz biorą w nich udział. Są otwarci na innych ludzi – uczestniczą w akcjach charytatywnych, których często są pomysłodawcami. Łączą przyjemne z pożytecznym.
Plan pracy samorządu powstaje przy współpracy z uczniami naszej szkoły. Są w nim uwzględnione ich propozycje. Zakres działalności samorządu jest szeroki. Integruje społeczność szkolną podczas uroczystości szkolnych, konkursów, akcji pomocy na rzecz zwierząt, chorego kolegi/koleżanki.
Rada Uczniowska:
1a - Ania M., Wojciech K., Stanisław M.
1b - Jan S., Szymon R ., Justyna S.
2a - Michał D., Jan M., Filip K.
2b - Laura C ., Maja B., Zofia W.
2c - Mateusz W., Ewa K., Piotr G.
3a - Dawid I., Julia D. , Masza I.
3b - Anna N., Hanna K ., Beniamin S;
4a - Paweł P., Katarzyna R., Bartosz K.
6a - Anna W., Gabriela D., Kacper H., Michał P., Mateusz C., Malwina N., Magdalena B., Norbert R., Kamil G.
Opiekunowie:
mgr Lidia Czerwińska, mgr Małgorzata Pohrebny
Cele i założenia „Samorządu Uczniowskiego”
Cel główny: Rozwijanie samorządności wśród uczniów klas I- III, IV,VI
Cele szczegółowe:
• reprezentowanie ogółu uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 15 w Krakowie;
• kształtowanie umiejętności zespołowego współdziałania uczniów;
• stwarzanie warunków do aktywności, samooceny i samokontroli;
• podejmowanie inicjatyw zmierzających do podniesienia jakości pracy szkoły;
• uczenie samorządności na terenie szkoły i poza nią;
• wdrażanie do odpowiedzialności moralnej, poszanowania odrębności przekonań, tolerancji;
• zagwarantowanie uczniom przestrzegania praw ucznia wynikających ze Statutu Szkoły oraz innych aktów prawnych (Konwencja Praw Dziecka);
• kształcenie modelu ucznia aktywnego, umiejętnie współpracującego w zespole;
• realizowanie zadań związanych z edukacją społeczną, regionalną, zdrowotną i ekologiczną.
Założenia:
• pobudzanie i aktywizowanie różnych form aktywności uczniów na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoł;
• rozwijanie uzdolnień i zainteresowań uczniów;
• wprowadzenie dziecka w świat wartości uniwersalnych, takich jak: dobro, prawda, piękno;
• zachęcanie i angażowanie uczniów do wykonywania prac na rzecz klasy, szkoły, środowiska;
• dbanie o ład i porządek w szkole i poza nią;
• współudział w organizacji imprez szkolnych i międzyszkolnych;
• prowadzenie tablicy informacyjnej Samorządu Uczniowskiego;
• sporządzanie gazetek okolicznościowych;
• organizacja i udział w akcjach charytatywnych;
• organizacja konkursów;
• współpraca z wolontariatem szkolnym.
Formy realizacji:
• bieżąca aktualizacja tablicy informacyjnej;
• organizowanie akcji charytatywnych;
• współpraca z wyżej wymienionymi instytucjami;
• zorganizowanie i przeprowadzenie konkursów.
Metody pracy:
• rozmowa, dyskusja, pogadanka;
• metoda praktycznego działania;
• metoda wpływu osobistego, sytuacyjnego, społecznego;
• metoda ekspresji twórczej.
Plan pracy
Wrzesień:
1. Powitanie szkoły - uroczysty apel przygotowany przez S.U.
2. Wybór przedstawicieli uczniów do S.U.
Październik:
1. Spotkanie organizacyjne – ustalenie planu pracy S.U. na bieżący rok szkolny.
2. Aktualizacja informacji na tablicy S.U.
Listopad:
1. Święto Niepodległości.
Grudzień:
1. Akcja dla zwierzaka
2. „Mikołajkowe szaleństwo czapkowe” – 7 XII
Styczeń:
1. Spotkanie podsumowujące I semestr.
Luty:
1. Poczta Walentynkowa.
Marzec:
1. Dzień Kobiet – niespodzianki dla kobiet dużych i małych.
Kwiecień:
1. „Nasza Ziemia jest piękna” – wystawa prac plastycznych z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi (tablica Małego Samorządu).
Maj:
1. Szkolna wystawa Origami.
Czerwiec:
1. Spotkanie podsumowujące pracę S.U. w bieżącym roku szkolnym.
Plan Samorządu Uczniowskiego może być modyfikowany zgodnie z potrzebami uczniów i szkoły.
Rok szkolny 2019/2020
„Z dziećmi powinno się przebywać razem, ale jednocześnie pozostawiać im swobodę; przychodzić z pomocą, ale pozwalać na samodzielne decyzje; łączyć w sobie stanowczość z wyrozumiałością; być sobą i umieć rezygnować z siebie."
Pino Pellegrino
Przewodnicząca Małego Samorządu Uczniowskiego: Anna Wątko
Zastępca przewodniczącej: Gabriela Dudzińska
Opiekun Samorządu Uczniowskiego: Lidia Czerwińska
Cele Małego Samorządu Uczniowskiego:
- Reprezentowanie młodszych uczniów.
- Działanie na rzecz społeczności uczniowskiej i obrona jej praw.
- Uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji celów wychowawczych szkoły.
- Rozwijanie demokratycznych form współdziałania uczniów oraz przyjmowania współodpowiedzialności za jednostkę i grupę.
- Kształtowanie umiejętności zespołowego działania, wyrabianie samokontroli, samooceny i zdyscyplinowania uczniów.
- Uczenie się samodzielności, aktywności, organizacji życia kulturalnego w szkole i środowisku.
- Przygotowanie i prowadzenie na bieżąco tablicy informacyjnej Małego Samorządu Uczniowskiego.
Zebrania Samorządu:
- Zebrania Samorządu odbywają się raz w miesiącu.
Zadaniem opiekuna Małego Samorządu Uczniowskiego jest:
- Czuwanie nad całokształtem prac Małego Samorządu Uczniowskiego.
- Pośredniczenie między uczniami a nauczycielami oraz rodzicami.
- Doradzanie i wspomaganie inicjatyw uczniowskich.
Roczny plan pracy Małego Samorządu Uczniowskiego
Wrzesień
- Wybranie uczniów do Małego Samorządu Uczniowskiego Szkoły.
Październik
-
Opracowanie planu pracy samorządu uczniowskiego na rok szkolny 2017/2018.
-
Wybranie przewodniczącego samorządu uczniowskiego.
-
Założenie skrzynki życzeń i propozycji uczniowskich.
-
Przedstawienie planu pracy dyrektorowi szkoły.
-
Jesienna dekoracja tablicy SU
Listopad
-
Propagowanie akcji zdrowego stylu życia.
-
Przedstawienie z okazji 101 rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę
-
Dzień Pluszowego Misia. Zbiórka maskotek (pluszowy miś) dla dzieci przebywających w szpitalach.
Grudzień
- Mikołajki zorganizowanie akcji szkoła pełna mikołajów
- Debata o zadaniach i pomysłach ze skrzynki życzeń
- Przygotowanie plakatu o tematyce świątecznej.
- Przygotowanie kartek z życzeniamiŚwiątecznymi dla Rady Pedagogicznej i dla pracowników naszej szkoły.
- Zbiórka darów na rzecz bezdomnych zwierząt przebywających w Schronisku „GWIAZDKA DLA CHORYCH I STARSZYCH ZWIERZAKÓW”. Charytatywny udział w zbiórce darów na rzecz bezdomnych zwierząt przebywających w Schronisku.
Styczeń
-
Sporządzenie sprawozdania z pracy Małego Samorządu Uczniowskiego za I semestr w roku szkolnym 2019/2020.
Luty
-
Akcja pod hasłem "Wszyscy potrzebujemy ciszy"
Marzec
- Obchody Dnia Kobiet – przygotowanie życzeń.
- Kolorowy zawrót głowy
Kwiecień
- Wielkanoc – życzenia dla nauczycieli i pracowników szkoły.
- Pielęgnowanie tradycji świątecznych
Maj
-
Dzień dobrych uczynków.
Czerwiec
- Podsumowanie pracy Małego Samorządu Uczniowskiego.
Dodatkowe całoroczne propozycje:
- Udział w akcjach charytatywnych ( zbiórka nakrętek, makulatury, baterii w klasach)
- Zgrana klasa- KOLOROWE DNI
Plan Samorządu Uczniowskiego może być modyfikowany zgodnie z potrzebami uczniów i szkoły.
Plan Samorządu Uczniowskiego może być modyfikowany zgodnie z potrzebami uczniów i szkoły.